Welkom bij de keep-fit

Welkom bij de Keep-fit!

Tijd:
Zondag 9:30 - 11:00 uur
Woensdag 19.30 - 21:00 uur

Trainer: Gerard Kamerbeek, Assistent-trainer Peter van der Sluijs, Invaltrainer Conny Konijnenberg

 

Het niveau:

De lopers in deze groep kunnen 3 tot 5 km achtereen hardlopen. Het streven is om 10km achtereen zonder pauze te kunnen hardlopen. Deze groep is vooral geschikt als vervolgtraining na de beginnerscursus. Leden van deze groep die de 10km ongeveer in een uur kunnen lopen, kunnen op verzoek doorstromen naar de volgende niveaugroep = Keep-fit or get better.

Het schema:

Deze groep traint aan de hand van een trainingsschema. Binnen het schema wordt rekening gehouden met wat de leden in deze groep kunnen.

De training:

We trainen zowel op de baan als buiten de baan. Op de baan krijg je een gevarieerde interval -training met loopscholing en oefeningen. Trainen we buiten de baan dan maken we gebruik van wat de omgeving ons bied.

Het doel:

Het doel van de trainingen is om ons duurvermogen uit te bouwen.

Veiligheids regels:

Wanneer we buiten de baan lopen is een reflecterend hesje en/of armbandje met verlichting verplicht. (In de kantine van Atverni zijn hesjes te koop).

Buiten de baan wordt er waar mogelijk op de stoep of het fietspad gelopen. En natuurlijk houden we het smal: niet meer dan 2 personen naast elkaar!

Stofzuigen:

Al is hardlopen een individuele sport, we lopen als groep. Van de snelle lopers word dus verwacht dat wanneer de groep te veel uiteen loopt, ze af en toe even terug komen naar de laatste loper = stofzuigen!

Stofzuigen doe zo: meestal loop je tot een afgesproken punt bv. een grote kruising of verkeerslichten. De eerste loper die het afgesproken punt bereikt keert om en loopt terug waarbij hij/zij ieder die tegemoet komt mee terug neemt naar de laatste loper!

Kleding:

Neem een droog shirt en eventueel een warme trui mee. Het is raadzaam om na het trainen een droog shirt aan te trekken, zeker met koud weer koel je snel af.

 

Tot slot:

Wanneer je voor langere tijd niet kunt komen trainen meld je dan even per email af bij de trainer!

Ook als je een blessure hebt of ziek bent willen wij dat graag weten!

 

Succes met trainen!

Met vriendelijke loopgroet,

Gerard Kamerbeek

10-06-2014 | Hardlopen_keepfit | 363
  • Code blue
  • Makro
  • Volendammer vishandel
  • Cityplaza
  • By Adelaar
  • Scholman
  • Atletiekunie
  • maxtenten
  • Intersport
  • Accuraat
  • Annatommie