Loopgroepen

Gezond bewegen bij Atverni!

Atverni biedt op het gebied van de wegatletiek al meer dan 25 jaar een mooi pakket aan mogelijkheden. Voor de trimmer, die zijn of haar conditie op een ontspannen manier wil bijhouden. Maar ook voor hen die verder willen op weg naar een prestatieloop, wegwedstrijd, halve of hele marathon.

Boven alles staat: gezelligheid, persoonlijke aandacht en op een verantwoorde wijze werken aan een duurzame conditie.


Hardlopen begint bij Atverni

 

 

Diverse groepen
Met 8 niveau-groepen is er van de beginnende jogger tot de getrainde wegatleet wel een loopgroep waarbij men zich aan kan sluiten. Loop op deze site eens langs de verschillende niveaus en ontdek je plek in een van onze groepen. Voor een oriëntatie bieden wij de mogelijkheid om 4 keer gratis mee te trainen. Wat let je, kom eens langs.

 

Heb je weinig of nog nooit hardgelopen dan verdient het aanbeveling om je conditie weer vanaf de basis op te bouwen. Wij adviseren dan de instroom via de beginnerscursus die twee keer per jaar van start gaat bij Atverni. Deze beginnerscursus zal op de website van Atverni worden aangekondigd.

 

Hardlopen voor beginners
Via de cursus hardlopen voor beginners maak je kennis met de vele facetten van het hardlopen. De cursus gaat uit van de beginnende hardloper met geen of weinig hardloopervaring. De trainingsopbouw gaat geleidelijk aan. We beginnen met kleine stukjes hardlopen afgewisseld met stukjes wandelen. Geleidelijk aan wordt het aandeel hardlopen groter en gaan we minder wandelen. Na 12 weken zijn de deelnemers in staat 3 tot 5km achtereen hard te lopen.
Deelnemers aan de cursus kunnen zich voorbereiden door in de weken voordat de cursus van start gaat te beginnen met 2x per week te gaan wandelen. Begin met 20 minuten stevig wandelen en probeer elke week een kwartier langer te wandelen. Zo bouw je ongemerkt al een aardige basisconditie op en zal het hardlopen tijdens de cursus makkelijker gaan.

De cursus is vooral praktijkgericht maar er zal ook theoretische informatie verstrekt worden. Belangrijke aandachtspunten daarbij zijn looptechniek, warming-up/cooling down, blessurepreventie, aanschaf van schoeisel/loopkleding enz. De cursus wordt gegeven door gediplomeerde trainers en er wordt getraind aan de hand van een trainingsschema welke de eerste cursusavond verstrekt zal worden.

 

Trainingen
Alle loopgroepen, met uitzondering van de beginnerscursus, trainen twee keer per week gedurende anderhalf uur, onder deskundige begeleiding. Deze trainingen gaan het gehele jaar door. De indeling van de groepen vindt plaats naar loopsnelheid. Voor de indeling van meer ervaren lopers wordt als uitgangspunt de tijd op de 10km gebruikt. Uitzondering is de Keep-fit 1 groep, daar gaan we er van uit dat je 3km of 15 minuten achtereen kunt hardlopen.

 

Trainers
Om het lopen op een verantwoorde en gezonde wijze te kunnen beoefenen is een groep enthousiaste en goed opgeleide trainers dagelijks actief. Onze groepen zijn niet groot, zodat wij voldoende oog voor elkaar houden. Instroom, doorstroom maar ook een al dan niet tijdelijke, vanwege vakantie of blessures, terugstroom wordt in overleg met onze deskundige trainers besproken.

 

Kom kennismaken
Weet je niet bij welke groep je het beste kan beginnen? Kom langs op een van de trainingsavonden en maak gebruik van de mogelijkheid om geheel vrijblijvend twee weken (4 trainingen) kennis te maken met de loopgroepen. Neem het ingevulde aanmeldformulier mee naar de eerste training. Aan de hand daarvan wordt bepaald in welke groep je het beste kunt instromen.

 

Interesse?
Bij Atverni kun je voor de looptrainingen terecht op de dinsdagavond en de donderdagavond van 19.30 uur tot 21.00 uur.

05-01-2014 | Hardlopen_Nieuws | 286
  • Code blue
  • Makro
  • Volendammer vishandel
  • Cityplaza
  • By Adelaar
  • Scholman
  • Atletiekunie
  • maxtenten
  • Intersport
  • Accuraat
  • Annatommie